Мочернюк Наталія Дмитрівна

старша наукова співробітниця, доктор філологічних наук

Народилася 1 грудня 1973 року у с. Чернелиця Городенківського району Івано-Франківської обл.

1996 року закінчила філологічний факультет Львівського національного університету імені Івана Франка.

2004 року в Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка захистила дисертацію «Сновидіння в поетиці романтизму: часо-просторовий аспект» (спеціальність 10.01.06 – «Теорія літератури»).

2019 року в Київському національному університеті імені тараса Шевченка захистила докторську дисертацію «Українська література 20–30-х років ХХ століття у взаємодії з образотворчим мистецтвом: інтермедіальний дискурс» (за спеціальностями 10.01.01 «Українська література»; 10.01.05 «Порівняльне літературознавство»).

В Інституті від 2020 року: старша наукова співробітниця відділу української літератури.

Наукові зацікавлення: українська література ХХ ст., література еміграції, проблеми генології, міжмистецькі взаємодії (література й образотворче мистецтво).

Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=lHArGekAAAAJ&hl=uk

ORCID ID 0000-0002-2737-8690

Е-mail: mocher.n@gmail.com

Основні наукові праці

Монографія

Поза контекстом : Інтермедіальні стратегії літературної творчості українських письменників-художників міжвоєння : монографія. Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2018. 392 с.

Розділи в колективних працях

Мистецтво і мистець у мемуаристиці Івана Іванця, Івана Крушельницького, Святослава Гординського. Стратегії мемуарної та мандрівної літератур західноукраїнських письменників другої половини ХІХ ‒ першої половини ХХ ст. / упорядк. Т. Пастух; Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України. Львів, 2000.

Статті

·        Діалогічна парадигма поетичної творчості С. Гординського // Питання літературознавства. Чернівці, 2009. Вип. 77. С. 97–102.

·        Діалог мистецтв у творчості Івана Крушельницького // Spheres of Culture. Journal of Philological, Historical, Social and Media Communication, Political Science and Cultural Studies. Lublin, 2012. V.IIІ. С. 209–217.

·        Малярські інкорпорації в поезії західноукраїнських художників міжвоєння // Волинь філологічна: текст і контекст. Мова і вірш : зб. наук. пр. Луцьк, 2013. Вип. 16. С. 177–186.

·        Поетичний музей Оксани Лятуринської: особливості інтермедіальної стратегії // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Казаріна. № 1078. Серія «Філологія». Вип. 68. Харків, 2013. С. 82–87.

·        Шевченкіана Святослава Гординського // Записки Наукового товариства імені Шевченка. Т.CCLXVI. Праці Філологічної секції. Львів, 2014. С. 494–503.

·                Святослав Гординський і польська література // Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово. Івано-Франківськ, 2015. № 2(30). С. 307–314.

·        «Час – великий митець»: хронотопне мислення Олекси Грищенка (на матеріалі мемуарів «Мої роки в Царгороді» // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Філологічні науки. Бердянськ: ФО–П Ткачук О.В., 2016. Вип. IX. C. 143–150.

·        Італія у творчості Святослава Гординського // Султанівські читання. Івано-Франківськ, 2017. Вип. VI. С. 34–42.

·        «На початку був колір»: колористика в літературному тексті (контекст Doppelbegabungen) // Ucrainica VIIІ. Současná ukrajinistika. Problémy jazyka, literatury a kultury. Olomouc, 2018. C. 191–196.

·        Інтермедіальність: термін, концепція, методологія // Прикарпатський вісник НТШ. Слово. Івано-Франківськ, 2017. № 4 (40). 2018. № 3 (47). С. 207–214.

·        «Слова і слів краса невловна» Святослава Гординського / Дивослово. 2020. №2. С.4955.

·        «Vivere memento» Івана Франка: жанр, символіка, поетика / «Поезії дивнії чари». Франкознавчі та інші студії / НАН України. Інститут Івана Франка ; [відповід. ред. А. Швець ; наук. ред.: К. Дронь, І. Котик, М. Лапій; передм. А. Швець ; редкол.: Є. Нахлік (гол.) та ін.]. Львів, 2020. (Серія «Літературознавчі студії» ; вип. 25). С. 48–53.

Пізнати й утривалити в пам’яті: мемуаристика Святослава Гординського. Літературний процес: методологія, імена, тенденції: зб. наук. праць (філол. науки). Київ, 2020. № 16. С. 90–96.

Союз Віри Вовк і Зої Лісовської: творчий діалог мисткинь. Україна: культурна спадщина, національна свідомість, державність / гол.ред. Ігор Соляр; НАН України, Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича. Львів, 2021. Вип.34. С.382–393.

Віра Вовк і художники: досвід кореспонденції мистецтв. «Крізь століття твій голос лунає»: збірник матеріалів конференції до ювілею Віри Вовк / упор. Н.Гаврилюк. Дрогобич: Коло, 2021. С. 30–44.

«Коли б не та скажена нудьга»: талант і безталання Леся Мартовича. Дзвін. 2021. №2(916). С. 175–181.

Володимир Гнатюк і Прикарпаття. Володимир Гнатюк у європейському науковому просторі: колективна монографія / упор. М.Б.Лановик, З.Б.Лановик. Тернопіль: Підручники і посібники, 2021. С. 99–110.

«Він є у літературі таким визначним живописцем»: інтермедіальні акценти літературознавчих рецепцій Василя Стефаника. Прикарпатський вісник НТШ. Слово. 16 (63). Івано-Франківськ, 2022. С.232–244.


Оголошення:
Новини:

Реалізовано проєкт відеороликів спільно з ініціативами «#ШоТам» та «Локальна історія»

Упродовж лютого-квітня 2024 р. Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України долучився до реалізації проєкту мультимедійних ініціатив «#ШоТам» та «Локальна історія» зі створення 8 відеороликів рубрики «Нація підприємців: як українці бізнес будували».

Відбувся науковий семінар Ради молодих вчених за участю Владислава Кіорсака «Від льоду і полум'я до пера й пергаменту; Історія Ісландії в контексті розвитку саг»

11 квітня 2024 р. відбувся черговий науковий семінар Ради молодих вчених Інституту українознавства ім. І. Крип'якевича НАН України, організований цього разу спільно з Підземеллям Гарнізонного храму святих апостолів Петра і Павла, Радою молодих вчених Відділення історії, філософії та права НАН України та ініціативою «Публічний лекторій: простими словами про складне минуле».
Видання:

Модернізм в українській літературі ХХ – початку ХХІ століття: пам’ять, коди, практики: монографія