Вітаємо дружню команду Інституту з успішним результатом атестації!
Детально про результати атестації за покликанням:
Висвітлено міжнародний
історичний контекст, у якому формувалися відносини між націоналістичним і консервативним
середовищами в міжвоєнній Європі. Здійснено спробу порівняти подібні та
відмінні риси у ставленні до релігії поміж націоналістичними рухами міжвоєнної
Європи й українським націоналізмом. У процесі роботи використано описовий,
порівняльний і структурно-аналітичний методи.
Схарактеризовано складні
відносини модерних націоналістичних рухів із традиційним християнством, що були
притаманними ознаками інтелектуального й політичного життя всієї тогочасної
Європи. У процесі дослідження проаналізовано ідеологічні засади
націоналістичних рухів у Центрально-Східній Європі, в яких питання Церкви та
релігії посідало важливе місце. Висвітлено роль і місце релігії в ідейній та політичній
складових фашизму й нацизму. Наголошено, що питання відношення Католицької Церкви
до націоналістичних рухів набрало вагомого змісту після приходу до влади Беніто
Муссоліні (Benito Mussolini) в Італії та Адольфа Гітлера (Adolf Hitler) в Німеччині.
З’ясовано подібні та відмінні риси у ставленні до релігійного чинника націоналістичного
руху в Галичині на тлі подібних процесів у країнах Центрально-Східної Європи.
The article highlights the international historical context in which the relationships between nationalists and conservatives were formed during the interwar period in Europe. There was made a comparative analysis of similar and distinct attitudes towards religion in the ideology of nationalist movements in interwar Europe and Ukrainian nationalism. For the broader historical context, the example of nationalist movements in Central and Eastern Europe is crucial for understanding Ukrainian nationalism's ideology, including its attitude towards religion. It describes the complex relationships of modern nationalist movements with traditional Christianity, which was a distinct feature of the intellectual and political life of that time in Europe. The study analyzed the ideological foundations of nationalist movements in Central and Eastern Europe, where church and religion occupied a prominent place. Similar and distinctive features of the religion in the nationalist movement in Galicia were analyzed compared to the similar processes in the countries of Central and Eastern Europe. The author states that the representatives of the Polish integrated nationalism and the fascist parties that came to power, namely the National Socialist German Workers' Party (NSDAP) led by A. Hitler, the Croatian Ustasha, the Iron Guard in Romania, had a fairly large proportion of mythical foundations in their political programs and resembled political religion in their ideology. The ultimate instrument by which the nation could believe in their ideas was the Church. However, the modern political religion that was created could not completely deny the previous one. Therefore, most of the nationalist movements analyzed here had built their relationship with the Church, mainly for two purposes: first, to receive its support, hence the commitment of the believers; second, they used the authority of the Church and religion in their political activities.
nationalism, fascism, Nazism, Poland, Croatia, Romania, Codreanu, Pavelic, OUN, Onatsky.
На підставі ухвали Вченої ради Інституту українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України, керуючись Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії» від 12 січня 2022 року № 44, 13 листопада 2025 р. утворено разову раду Інституту українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України з правом прийняття до розгляду та проведення разового захисту дисертації Заболотнюка Ігоря Олександровича на здобуття ступеня доктора за спеціальністю В9 Історія та археологія.