Вітаємо дружню команду Інституту з успішним результатом атестації!
Детально про результати атестації за покликанням:
Вперше на основі різнопланових джерел: приватних архівів Степана Гайдучка (м. Львів), Клавдія Білинського (м. Сідней) та Андрія Сови (м. Львів); звітів Академічної гімназії у Львові; особової справи Степана Гайдучка, яка збереглася у Львівському національному медичному університеті імені Данила Галицького; видань українського гімнастичного товариства «Сокіл» – «Вісти з Запорожа»; праць Івана Боберського; спогадів осіб, які безпосередньо чи опосередковано знали Степана Гайдучка (1890–1976) висвітлено формування його світоглядних орієнтирів. Із залученням раніше недоступних та малознаних документів реконструйовано його дитячі та гімназійні роки. Доведено, що саме професор Академічної гімназії Іван Боберський (1873–1947) через уроки гімнастики (фізичне виховання), діяльність «Українського спортового кружка» та гімнастичного товариства «Сокіл» вплинув на формування та вибір майбутньої професії Степана Гайдучка – учителя фізичного виховання. Саме в гімназійні роки були закладені основи, які дали можливість Степанові Гайдучку проявити себе в майбутньому як спортовця, професора українського тіловиховання, громадського та культурно-просвітнього діяча, журналіста, редактора, учня і послідовника «Батька українського тіловиховання» Івана Боберського. Методологія дослідження ґрунтується на загальнонаукових принципах історичної об’єктивності, системності, достовірності, комплексності та науковості. Завдяки застосуванню біографічного методу вдалося з більшою вірогідністю розкрити поставлені завдання дослідження.
The study presents the first attempt to
highlight the formation of Stepan Haiduchok's (1890–1976) ideological
orientations based on various sources: private archives of Stepan Haiduchok
(Lviv), Klavdii Bilynskyi (Sydney) and Andrii Sova (Lviv); reports of the Lviv
Academic Gymnasium; Stepan Haiduchok's personal file, which was preserved at
Danylo Halytskyi Lviv National Medical
University; periodical of the Ukrainian gymnastic society «Sokil» – «Visti z
Zaporozha»; Ivan Boberskyi's works; the memoirs of persons who knew him
directly or indirectly.
With the involvement of previously
unavailable and little-known documents, his childhood and high school years
were reconstructed. The author has demonstrated that Professor of the Lviv
Academic Gymnasium Ivan Boberskyi (1873–1947), through the gymnastics classes
(physical education), the activities of the Ukrainian Sports Club and the Sokil
Gymnastic Society influenced the formation and choice of Stepan Haiduchok's
future profession – a physical education teacher.
During the high school years were formed
the basis, which let him express himself as an athlete, professor of Ukrainian
physical education, public and cultural person, journalist, editor, student,
and follower of the «Father of Ukrainian Physical Education». The research
methodology based on general scientific principles of historical objectivity,
systematicity, reliability, complexity, and scientific nature. By applying the
biographical method, it was more likely to reveal the objectives of the study.
На підставі ухвали Вченої ради Інституту українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України, керуючись Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії» від 12 січня 2022 року № 44, 13 листопада 2025 р. утворено разову раду Інституту українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України з правом прийняття до розгляду та проведення разового захисту дисертації Заболотнюка Ігоря Олександровича на здобуття ступеня доктора за спеціальністю В9 Історія та археологія.