Упродовж лютого-квітня 2024 р. Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України долучився до реалізації проєкту мультимедійних ініціатив «#ШоТам» та «Локальна історія» зі створення 8 відеороликів рубрики «Нація підприємців: як українці бізнес будували».
Завданням серії є розвінчування міфу про «бідних і неграмотних селян-українців», демонстрація того, що і українці понад 100 років тому були економічно грамотними, вміли вести бізнес та ділитися своїм досвідом з українським загалом.
У рамках співпрацю вдалося підготувати відеоряд про;
- українського медіа-підприємця Івана Тиктора;
- українку, яка відкрила першу українську фабрику солодощів «Фортуна Нова» Климентину Авдикович;
- одного з перших засновників українських будівельних компаній Івана Левинського;
- батька українського кооперації Василя Нагірного;
- бізнесмена та мецената Володимира Дідушицького;
- адвоката, політика та провідного діяча товариств українських ремісників «Зоря», «Народної торгівлі», страхового товариства «Дністер», «Крайового союзу ревізійного», «Земельного банку гіпотечного», директора «Крайового союзу кредитового» («Центробанку») Костя Левицького;
- голову «Маслосоюзу» Андрія Палія;
- очільника Греко-католицької церкви, мецената, засновника «Земельного банку гіпотечного» та Національного музею, спонсора Народної лічниці та нафтового бізнесмена Андрея Шептицького.
Науковим редактором та спікером-експертом проєкту був науковий працівник Інституту українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України та «Локальної історії», кандидат історичних наук Павло Артимишин.
Ролики розміщено на сторінках проєктів «#ШоТам» та «Локальна історія» на платформах Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, Youtube та YouTube Shorts. Станом на квітень 2024 р. їх вже переглянуло сумарно 1 080 626 разів.
