Пастух Тарас Васильович
Народився 5 листопада 1971 року у м. Луганську.
1997 року захистив кандидатську дисертацію на тему “Романи Івана Франка”.
2011 року захистив докторську дисертацію на тему “Модерні стильові течії української поезії 1960―90-х років (Київська школа та її оточення)”.
В Інституті від 2018 р.: старший науковий співробітник (2018), завідувач відділу української літератури (від 2018 і дотепер)
Наукові зацікавлення: модерна українська поезія, сучасний літературний процес, теорія літератури, сучасний літературний процес (відображення російсько-української війни).
Стипендії, нагороди
2005 – Львівської обласної ради
2008–2009 – стипендіат дослідницької програми Фулбрайта (стажування в Університеті Південної Флориди (США))
2011 – лауреат Обласної премії імені Михайла Возняка в галузі літературознавства, сучасної літературної критики, перекладів
2014 – лауреат Літературної премії в галузі критики ім. О.І. Білецького
Книжка “Київська школа та її оточення (модерні стильові течії української поезії 1960–90-х рр.)” як літературознавче дослідження була номінована в загальноукраїнському національному рейтингу як “Книга року – 2011”.
2019 – диплом Західного наукового центру НАН України та Міністерства освіти і науки України
Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?hl=ru&user=NH_cRQMAAAAJ
Е-mail: tarpastukh@gmail.com
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5606-1441
Scopus 57391392700
Web of Science ResearcherID: HKO-5499-2023
Основні наукові праці
Монографії, брошури
Романи Івана Франка. Львів: Каменяр, 1998. 135 с.
Роман “Місто” Валер’яна Підмогильного. Проблеми урбанізму та психологізму. – Луганськ: Книжковий світ, 1999. 59 с.
Поетичне мислення Івана Франка (за збіркою “Semper tiro”) / Серія “Дрібненька бібліотека”. – Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка. Львів, 2003. 82 c.
Київська школа поетів та її оточення (модерні стильові течії української поезії 1960–90-х років): монографія. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2010. 700 с.
Мости Олега Лишеги. Львів: ЛА “Піраміда”, 2019. 192 с.
Відчуття течії (літературно-критичні спостереження). Львів: ЛА «Піраміда», 2024. 228 с.
Розділи в колективних монографіях:
«Молода муза» в ранніх спогадах її учасників. Стратегії мемуарної та мандрівної літератур західноукраїнських письменників другої половини ХІХ – першої половини ХХ століття. Колективна монографія / відп. ред. Тарас Пастух; Національна академія наук України, Інститут Українознавства ім.І.Крип’якевича, Львів, 2020. С. 176–264;
Дві версії постмодерного роману: «Небесна гармонія» Петера Естерхазі та «Коханці Юстиції» Юрія Андруховича. Українсько-угорське пограниччя: етнополітичні, мовні та релігійні критерії самоідентифікації населення: Колективна монографія / відп. ред. І.Патер. Інститут українознавства ім.І.Крип’якевича. Львів, 2020. С.298–318;
Людина в буттєвих обріях часу («Путина» Бориса Петровича та «Щоденний жезл» Євгена Пашковського) Білорусько-українське пограниччя: етнополітичні, мовні та релігійні критерії само- ідентифікації населення: Колективна монографія / відп. ред. Іван Патер; упоряд.: Олег Муравський, Михайло Романюк; НАН України, Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича. Львів, 2021. C. 327–337.
У теоретичному дискурсі памʼяті, кодів та практик модернізму. Модернізм в українській літературі ХХ – початку ХХІ століття: пам’ять, коди, практики: монографія/ відп. ред. Тарас Пастух; НАН України, Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича. Львів, 2023. С. 8–38.
Памʼять та культурні коди в українській модерній романістиці (Володимир Кашка, Юрко Ґудзь, Євген Пашковський, Оксана Забужко, Костю Москалець). Модернізм в українській літературі ХХ – початку ХХІ століття: пам’ять, коди, практики: монографія/ відп. ред. Тарас Пастух; НАН України, Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича. Львів, 2023. С. 556–653.
Статті
“Наш стіл відчув свято і став дивним деревом” (феномен Василя Голобородька) // Літературна дефіляда. Сучасна українська критика про сучасну українську літературу. “Бібліотека ЛітАкценту”. – Київ: Темпора, 2012. – С. 281–309.
Червона вохра слова Олега Лишеги // Літературна дефіляда. Сучасна українська критика про сучасну українську літературу. “Бібліотека ЛітАкценту”. – Київ: Темпора, 2012. – С. 310–338.
“Серед імли і піни є незворушні стіни” (в Келії чайної троянди Костянтина Москальця) // Літературна дефіляда. Сучасна українська критика про сучасну українську літературу. “Бібліотека ЛітАкценту”. – Київ: Темпора, 2012. – С. 339–365.
Вольове епічне слово Євгена Пашковського (за романом “Щоденний жезл”) // “Слово, яке тебе обирає”. Збірник на пошану професора Володимира Моренця. – Київ: Вид. дім “Києво-Могилянська академія”, 2013. – С. 204–222.
Привчатись і довіряти: Іван Денисюк як учитель // Іван Денисюк: Не попіл слів, а серця жар...: збірник наукових праць та матеріалів. - Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2017. - (Серія "Українська філологія: школи, постаті, проблеми"; вип.17. - С.226-230.
«Аби я вижила і врятувала усе від загибелі» // litakcent.com. ‒ 2 вересня 2016 р.
Образ Європи в сучасній українській прозі. Ідея Європи в суспільному дискурсі сучасної України: монографія / відп. ред. Ігор Соляр, упоряд. Олег Муравський, Михайло Романюк. Львів, 2019. С.77‒102.
«Молода муза» в ранніх спогадах її учасників. Стратегії мемуарної та мандрівної літератур західноукраїнських письменників другої половини ХІХ – першої половини ХХ століття. Колективна монографія / [відп. ред. Тарас Пастух]; Національна академія наук України, Інститут Українознавства ім.І.Крип’якевича, Львів, 2020. С. 176–264.
Дві версії постмодерного роману: «Небесна гармонія» Петера Естерхазі та «Коханці Юстиції» Юрія Андруховича. Українсько-угорське пограниччя: етнополітичні, мовні та релігійні критерії самоідентифікації населення: монографія / відп. ред. І.Патер. Інститут українознавства ім.І.Крип’якевича. Львів, 2020. С.298–318.
Modern Intentions in Lesia Ukrainka’s Drama Cassandra. Kyiv-Mohyla Humanities Journal: Lesia Ukrainka’s Global Artistic and Philosophical Universe: Past and Present. No. 2021. # 8. P. 2–14.
Шляхи рецепції віршів Шевченка. Україна, культурна спадщина, національна свідомість, державність. 2020. № 33. С. 465‒479.
[Рец.] Варіації оманливого оркестру Миколи Воробйова [на кн.]: Воробйов М. Оманливий оркестр (конфігурації). Київ: Видавець Федоров О. М., 2023. 204 с. Україна, культурна спадщина, національна свідомість, державність. 2024. № 39. С. 310–319.
Виклики та відповіді української гуманітаристики під час війни. Studia Ukrainica Posnaniensia, vol. XII/2: 2024, pp. 163–172.
Поміж фізичним і трансцендентним: У просторі прози Олеся Ульяненка. Poznańskie studia slawistyczne. NR 27 (2024). S. 317–327.