Україна та українці в пострадянських білоруських підручниках та посібниках з історії: колективна монографія

DOI: https://doi.org/10.33402/ukrbil.2024

Артимишин П., Меренюк Х. Україна та українці в пострадянських білоруських підручниках та посібниках з історії: колективна монографія / НАН України, Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича. Львів, 2024. 294 с. 

Здійснено комплексний аналіз та відтворення збірних образів України й українців у пострадянських білоруських підручниках і посібниках з історії та простеження їхньої трансформації упродовж 1991–2024 рр. щодо різних етапів українського минулого: від доби Середньовіччя через ранньомодерний час, період «довгого XIX століття», існування СРСР до сучасності. Відзначено зміни, яких протягом останніх трьох десятиліть зазнали дидактичні підходи щодо українського історичного аспекту у відповідній білоруській навчальній літературі (як у контексті історії Білорусі, так і всесвітньої історії та історії зовнішньої політики Республіки Білорусь) і простежено наслідки впливу державної ідеології та геополітичної кон’юктури на цей процес. Для науковців, політологів, працівників органів державної влади, політиків, представників експертного й інтелектуального середовища та зацікавленої тематикою широкої читацької аудиторії

ЗМІСТ

Повний текст
Завантажити оригінал
DOI: https://doi.org/10.33402/ukrbil.2024

Artymyshyn P., Mereniuk Kh. Ukraine and Ukrainians in post-Soviet Belarusian history textbooks and manuals: collective monograph
/ NAS of Ukraine, I. Krypiakevych Institute of Ukrainian Studies. Lviv, 2024. 294 p.

A comprehensive analysis and reproduction of collective images of Ukraine and Ukrainians in post-Soviet Belarusian history textbooks and manuals and tracing of their transformation during 1991–2024 regarding different stages of the Ukrainian past: from the Middle Ages through the early modern period, the period of the «long 19th century», the existence of the USSR to the present day is carried out. The changes that didactic approaches to the Ukrainian historical aspect have undergone in the relevant Belarusian educational literature over the past three decades (both in the context of the history of Belarus and world history and the history of the foreign policy of the Republic of Belarus) are noted and the consequences of the influence of state ideology and geopolitical conditions on this process are traced. For scientists, political scientists, government officials, politicians, representatives of the expert and intellectual community, and a wide readership interested in the topic.

CONTENTS

Оголошення:
Новини:

Ірина Орлевич взяла участь у роботі міжнародної наукової конференції «Еволюція понять в польсько-українському інтелектуальному діалозі (1831-1918)»

5 червня 2025 р. відбулася міжнародна наукова конференція «Еволюція понять в польсько-українському інтелектуальному діалозі (1831-1918)» у якій взяла участь к.і.н., завідувачка відділу нової історії України Інституту українознавства ім. І. Крип'якевича НАН України Ірина Орлевич. Учасниками конференції були історики з Польщі, України та Канади. Дослідники обговорювали як ключові історичні терміни трактуються в обох країнах. Зустріч відбулася в рамках проекту, який реалізовує Centrum Mieroszewskiego, а його результатом стане публікація термінологічного словника.

Запрошуємо на лекцію доктора історичних наук Миколи Литвина "Дипломатія під час війни: досвід ЗУНР".

Клуб Інтелектуальний Ренесанс запрошує всіх охочих відвідати лекцію доктора історичних наук Миколи Литвина "Дипломатія під час війни: досвід ЗУНР". Відомий дослідник перших визвольних змагань розповість про міжнародний вектор діяльності уряду західноукраїнської держави в умовах зовнішньої агресії.