Освітня діяльність Домініканcького ордену у Львівській архидієцезії Римо-Католицької Церкви у другій половині ХІХ – середині 40-х років ХХ століття

Автор
Андрій ГУМЕНЯК
DOI
10.33402/up.2023-16-87-100
Анотація

Досліджено освітню діяльність Домініканського ордену в Львівській архідієцезії Римо-католицької церкви в другій половині ХІХ – середині 40-х років ХХ ст. Визначено можливості вказаного напряму функціонування чернечого ордену з демографічного ракурсу. Простежено залежність стану освіти домініканців від позиції світської влади. Проаналізовано діяльність світських установ щодо навчальних закладів ордену та підкреслено відповідність вимогам світської влади домініканських шкіл. Здійснено компаративний аналіз становища навчальних закладів ордену в Австро-Угорській імперії, Західно-Українській Народній Республіці та Другій Речі Посполитій. Відображено контроль над освітньою діяльністю членів ордену з боку вищих органів церковної влади. Досліджено домініканську систему навчання й виховання дітей. Здійснено статистичний аналіз шкіл ордену та визначено кількість їхніх учнів. Відображено навчальну програму та графік роботи навчальних закладів. Розглянуто окремі аспекти повсякденного життя учнів шкіл. Виявлено можливість навчання в домініканських навчальних закладах дітей некатолицьких конфесій. Проаналізовано дані про успішність учнів, а також про вивчення музичного мистецтва в домініканських школах. Відображено можливості роботи вчительського колективу навчальних закладів, ступінь успішності освітньої діяльності чернечого ордену. Зафіксовано наявність елементів духовного життя домініканців у повсякденні учнів. Проаналізовано діяльність генеральних студій як вищої духовної освіти Домініканського ордену. Розглянуто можливості науково-освітнього стажування монахів за кордоном.

Ключові слова
Домініканський орден, Львівська архідієцезія, освітня діяльність, початкові навчальні заклади, інтернат, студентат, генеральні студії.
Повний текст
Завантажити оригінал
Author
Andrii HUMENIAK
DOI
10.33402/up.2023-16-87-100
Annotation

Educational activity of Dominican Order in Lviv archdiocesan of Roman-Catholic Church in second part of XIX – middle 40th years of ХХ senturies was searched. Possibilities of this direct of monastic Order functionship from demographical aspect were determined. Dependence of dominicans’ education state and secular power position were conducted. Secular organizations’ activity of Order’s educational institutions was analysed and conformity requirement of secular power of Dominicans’ schools was emphasized. Comparative analysis of Order’s educational institutions position in Austrian-Hungarian monarchy, Western-Ukrainian National Republic and Second Rich Pospolyta was made. Educational activity of Order’s members control from the side of higher bodies of church power was ilucidated. Dominican system of children teaching and education was searched. Statistical analysis of Order’s schools was made and number of their pupils was determined. Educational program and schedule of educational institutions work was ilucidated. Separate aspects of pupils’ everyday life were searched. Possibility of non-Catholic children studying in Dominican educational institutions was detected. Information about pupils’ success was analysed. Possibilities of teacher collective of educational institutions work were ilucidated. Studying of music art in Dominican schools was analysed. Success level of monastic Order’s educational activity was ilucidated. Presence of Dominicans’ spiritual life elements in pupils’ everyday life was fixed. Activity of general studies as higher spiritual education of Dominican Order was analysed. Possibilities of scientific-educational internship of monks abroad were fixed.

Keywords

Dominican Order, Lviv archdiocesan, educational activity, primary educational institutions, boarding school, studentat, general studies.

Оголошення:
Новини:

Світлого Великодня!

Щирі вітання з Великоднем! Христос воскрес!

Науковці Інституту українознавства взяли участь у серії науково-освітніх заходів «Мовознавці актуалізують»

У березні 2024 року науковці відділу української мови Інституту українознавства Національної академії наук України взяли участь у серії науково-освітніх заходів «Мовознавці актуалізують», які ініціювала катедра української мови Національного університету «Львівська політехніка».