В аспірантуру приймаються громадяни України, які мають кваліфікацію магістра, рекомендацію Вченої ради закладу вищої освіти на навчання в аспірантурі.
Мочернюк Наталія Дмитрівна
Народилася 1 грудня 1973 року у с. Чернелиця Городенківського району Івано-Франківської обл.
1996 року закінчила філологічний факультет Львівського національного університету імені Івана Франка.
2004 року в Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка захистила дисертацію «Сновидіння в поетиці романтизму: часо-просторовий аспект» (спеціальність 10.01.06 – «Теорія літератури»).
2019 року в Київському національному університеті імені тараса Шевченка захистила докторську дисертацію «Українська література 20–30-х років ХХ століття у взаємодії з образотворчим мистецтвом: інтермедіальний дискурс» (за спеціальностями 10.01.01 «Українська література»; 10.01.05 «Порівняльне літературознавство»).
В Інституті від 2020 року: старша наукова співробітниця відділу української літератури.
Наукові зацікавлення: українська література ХХ ст., література еміграції, проблеми генології, міжмистецькі взаємодії (література й образотворче мистецтво).
Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=lHArGekAAAAJ&hl=uk
ORCID ID 0000-0002-2737-8690
Е-mail: mocher.n@gmail.com
Основні наукові праці
Монографія
Поза контекстом : Інтермедіальні стратегії літературної творчості українських письменників-художників міжвоєння : монографія. Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2018. 392 с.
Розділи в колективних працях
Мистецтво і мистець у мемуаристиці Івана Іванця, Івана Крушельницького, Святослава Гординського. Стратегії мемуарної та мандрівної літератур західноукраїнських письменників другої половини ХІХ ‒ першої половини ХХ ст. / упорядк. Т. Пастух; Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України. Львів, 2000.
Статті
· Діалогічна парадигма поетичної творчості С. Гординського // Питання літературознавства. Чернівці, 2009. Вип. 77. С. 97–102.
· Діалог мистецтв у творчості Івана Крушельницького // Spheres of Culture. Journal of Philological, Historical, Social and Media Communication, Political Science and Cultural Studies. Lublin, 2012. V.IIІ. С. 209–217.
· Малярські інкорпорації в поезії західноукраїнських художників міжвоєння // Волинь філологічна: текст і контекст. Мова і вірш : зб. наук. пр. Луцьк, 2013. Вип. 16. С. 177–186.
· Поетичний музей Оксани Лятуринської: особливості інтермедіальної стратегії // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Казаріна. № 1078. Серія «Філологія». Вип. 68. Харків, 2013. С. 82–87.
· Шевченкіана Святослава Гординського // Записки Наукового товариства імені Шевченка. Т.CCLXVI. Праці Філологічної секції. Львів, 2014. С. 494–503.
· Святослав Гординський і польська література // Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово. Івано-Франківськ, 2015. № 2(30). С. 307–314.
· «Час – великий митець»: хронотопне мислення Олекси Грищенка (на матеріалі мемуарів «Мої роки в Царгороді» // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Філологічні науки. Бердянськ: ФО–П Ткачук О.В., 2016. Вип. IX. C. 143–150.
· Італія у творчості Святослава Гординського // Султанівські читання. Івано-Франківськ, 2017. Вип. VI. С. 34–42.
· «На початку був колір»: колористика в літературному тексті (контекст Doppelbegabungen) // Ucrainica VIIІ. Současná ukrajinistika. Problémy jazyka, literatury a kultury. Olomouc, 2018. C. 191–196.
· Інтермедіальність: термін, концепція, методологія // Прикарпатський вісник НТШ. Слово. Івано-Франківськ, 2017. № 4 (40). 2018. № 3 (47). С. 207–214.
· «Слова і слів краса невловна» Святослава Гординського / Дивослово. 2020. №2. С.49–55.
· «Vivere memento» Івана Франка: жанр, символіка, поетика / «Поезії дивнії чари». Франкознавчі та інші студії / НАН України. Інститут Івана Франка ; [відповід. ред. А. Швець ; наук. ред.: К. Дронь, І. Котик, М. Лапій; передм. А. Швець ; редкол.: Є. Нахлік (гол.) та ін.]. Львів, 2020. (Серія «Літературознавчі студії» ; вип. 25). С. 48–53.